הבלוג של יעל
השמות - הפעם אמיתיים,
והסיפורים - כמו תמיד - מהחיים
    

מה קרה לגבר הישראלי?!!

בצבא שירתתי בנח"ל. הייתי אחלה גבר. אני יעל לב-אור (לא ארי).
כשהבנות עבדו על הקישוטים לרפסודה, אני כפתתי את העצים - בניתי עם הגברים את הרפסודה.
כשהבנות עבדו בבגדיה, בחדר אוכל, או במפעל השוקולד - אני עבדתי בפלחה. עבודת כפיים.
אחרי חודשיים החבר שלי התחיל להתלונן: "תשמעי, זה גברי, זה דוחה...."

אני הייתי בהלם מהחבר הפרימיטיבי-שוביניסט שיש לי. כמעט נפרדנו בגלל זה.
אז הוא החליט ללמד אותי לקח בדרך הקשה - והלך לעבוד בבגדיה.
כשכל הגברים יצאו לקטיף שקדים הוא גיהץ בגדים,
וכשכל הגברים יצאו לשמירה על הישוב בלילה, הוא עשה בייביסיטר לילדים.
כשאני והחברות שלי חזרנו לסופ"ש הביתה, מלאות חוויות מהצבא דיברנו על החברים שלנו...:
על הגולנצ'יק, על הטייס, על החבר מיחידת מורן והחבר מממר"מ... ואני... נו טוב, אני סיפרתי על החבר מהבגדיה: מכבס, תולה, מגהץ, מקפל. אחלה אישה, איכסה, אבל לא אמרתי כלום, חלילה להודות שטעיתי. זה לא גברי.

אז הבנתי שאני רוצה פמיניזם בכיוון אחד: אישה (אני) שתהיה אחלה גבר, וגם גבר (החבר שלי) שיהיה אחלה גבר.

עם השנים יותר ויותר נשים הצטרפו למסע שלי בכיוון אחד. היום יותר ויותר נשים מאיישות תפקידים גבריים.
והגברים?! גם הם נכנסו למלא תפקידם נשיים, אבל הרבה, הרבה, הרבה פחות.


לדעתי משחר הזמנים נשים התלוננו שגברים הם לא 'מספיק'.. נראה כאילו זה טבע האישה.
לאחרונה יצא לי לקרוא הרבה כתבות ופוסטים שבאים בטענות לגבר הישראלי שאינו מחזר כמו גבר.

הכותבים מנסים להבין למה גברים מודרניים מתנהגים ככה. עוד ועוד כתבות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם...

אז, נשים יקרות, יש לי חדשות בשבילכן:


קודם נשים שכחו את תפקידן כנשים.
אחרי כן גברים שכחו להיות גברים.


בתחילת דרכי כמאמנת לזוגיות, כשעוד הייתי בקורס מאמנים, אימנתי קבוצת נשים מופלאות (עד היום אני מודה להם ומוקירה אותן על הקרדיט הענקי שנתנו לי). אני הייתי נשואה טריה, אחרי 15 שנים שלא היה לי שום קשר משמעותי ועדיין לא הייתי מאמנת מוסמכת, והן בכל זאת התמסרו לאימון על זוגיות.   כולן היו נשואות 15-20 שנה, הגיעו עם הקשיים, הפערים, הטענות שיש בכל זוגיות. בקיצור "חבילות כבדות וותיקות" של זוגות שנשואים שנים רבות.  תוך כמה חודשים עם עבודה על התקשורת הזוגית, על תקשורת נשית, על ההבדלים בין חשיבה נשית וגברית הן עשו שינוי ראוי להערכה בתוך מערכות היחסים ושיפרו ללא הכר את שביעות הרצון שלהן.
אחד המשפטים המרגשים שאמרה אחת הנשים לקראת סיום מפגשי הקבוצה - "בשישי בערב בעלי הרים כוסית מול כל הילדים ואמר תודה לאימא הנהדרת שלנו. אני חושבת שאף פעם הוא לא עשה את זה".
זה כוחה של אישה -
אם אישה בוחרת לעשות שינוי ביחסים היא יכולה לעשות את השינוי בתוכה ואחריה יצטרף הגבר
. אם גבר בוחר לעשות שינוי בלי האישה יהיה לו יותר קשה לייצר שינוי (אבל סביר להניח שיהיה לו קל להביא אותה לסדנה...). 
על זה אבא שלי, שהיה מנכ"ל איטונג והיה נשוי לאחות בחצי מישרה ואימא בחצי השני, נהג לומר: "אני ואישתי מחליטה".

כי אישה היא זו שמחזיקה את הרגש בקשר, היא זו שמרגישה את טיב מערכת היחסים בבית. כשאישה היא "אישה כשרה", "אשת חיל", "אישה נשית", "ביצ'ית" (במובן החיובי), "שנונית" או כל מושג אחר שאתם מכירים שמתאר אישה שמחוברת לאנרגיה הנשית, לציר הנשי ומתנהלת ביחסים מתוך האנרגיה הזו, אז תמצאו לידה "גבר גבר", "ג'נטלמן ישראלי".

אז נשים אני  קוראת לכן ומבקשת פנו לאישה הישראלית והזכירו לה מהי נשיות, מהו חיזור נשי.
כי אם מישהו יביא מהפכה לעולם החיזור זאת האישה ולא הגבר.


בתוכנית הליווי 'עד החתונה' היתה לנו לפני כשנה מתאמנת, אסתר (שם אמיתי) רווקה בת 35 שלא היה לה קשר זוגי עד לאותו זמן(!). כשהתחלנו לדבר על נשיות היא לא הבינה מה הסיפור שלנו, "למה להיות חלשה או תלותית? למה לשחק משחקים ולא להיות אמיתית?". זה ממש עורר בה התנגדות. אבל היא הזכירה לעצמה שהיא באה לאימון כי היא לא הצליחה עד היום. היא בחרה להתאמן אצלנו, מאמנים שכבר חיתנו מעל 170 אנשים שהיו במצבה, אז היא תעשה כל מה שהמאמנים אומרים לה לעשות.
- "תגידי לי בדיוק מה אני צריכה לעשות. אני צריכה תוכנית פעולה מעשית וברורה."
- "אהה זה פשוט" עניתי, "1. חלקי מדליות (מחמאות מסויימות שאישה נותנת לגבר וגורמת לו להרגיש גבר אלפא). 2. הביאי מסתורין. היי כמו חידה שהוא צריך לפצח. תהני ממשחק המיסתורין. 3. פרשי בפניו בעיות: תני לו לעזור לך, הציגי בקשות ורצונות כבעיה שאת מחפשת עבורה פיתרון. 4. הפילי מטפחות. כשאת רוצה משהו גירמי לו לחשוב שזה בא ממנו, תני לו לבחור אם לעשות את הדבר עבורך או להתנהג כאילו הוא לא הבין את הרמז. ו-5. הביאי גינונים נשיים - שפת גוף נשית, דיאלוג נשי, פלירטוט נשי. כל הזמן. זה צריך להפוך להיות הטבע שלך.


אסתר תלמידה ממושמעת, עשתה הכל אחד לאחד. חצי שנה אחרי זה היא כבר התחתנה. באחת הפעמים שהיא באה להרצאת מבוא לספר את הסיפור שלה (היא היתה אז בהריון, בחודש רביעי), כדי להיות מקור להשראה לנשים (וגם לגברים) שמיואשות וכמעט איבדו תקווה, כמו שהיא היתה, היא אמרה: "השינוי הכי חשוב שעשיתי בחשיבה הוא שהפסקתי לחשוב מה הוא מביא, מה הוא עושה, והתמקדתי במה אני מביאה. בעצמי. בנשיות שלי. לא עניין אותי אם הוא משלם, אם הוא אוסף, אם הוא מתקשר. בהתחלה זה היה ממש קשה, הרגשתי מזוייפת, שחקנית גרועה אבל עם כל מחמאה שנתתי לו הרגשתי איך הוא משקיע יותר. כל פעם שהצגתי לו בעיה שיכולתי לפתור בקלות, ת'כלס לא באמת היתה בעיה, הוא נתן פתרון ואני הודתי לו, החיוך שהיה לו על הפנים כשהודתי לו פשוט כבש אותי. לאט לאט זה נעשה יותר קל ואפילו התחלתי להנות מזה"
(אגב, בשבוע שעבר בקבוצת הווטסאפ של הסדנה שלה דיברנו על נשיות והיא כתבה "טוב שהזכרתן לי את דרך הנשיות, קשה גם להיות אימא וגם נשית לבעלי)


מתאמנת נוספת, מיכל (שם אמיתי) מג"דית בצה"ל. גם היא הגיעה אלינו בגיל 35 אחרי רומן ארוך וסוער עם... הצבא, שלא השאיר מקום לזוגיות בחייה. מגיל 18 היא חיה בעולם גברי, הזהות שלה היתה גברית, רוב שעות היממה היא בתוך עולם גברי, מדברת, חיה, נושמת אנרגיה גברית.
בפגישה הראשונה אמרתי לה -"האימון שלך הוא הרבה יותר גדול מ'רק להתחתן', האימון שלך לזוגיות יגשים את הייעוד שלך להיות פורצת דרך, להביא נשיות לתוך הצבא".

יש מספיק גברים שעושים "עבודה גברית" בצבא. צריך להביא גם "עבודה נשית"! זה לא "בִמקום", זה בנוסף. "עבודה נשית" היא לא טובה יותר או יעילה יותר או 'נכונה יותר'. זו פשוט דרך אחרת. וככול שיש יותר דרכי פעולה ככה הסיכוי להצלחה גדל. מה הטעם שגם גברים וגם נשים יביאו דרך פעולה גברית ואף אחד לא יביא דרך נשית?! זה לא כלכלי!

השנה הראשונה של האימון שלה היתה לחזור להיות נערה בת 16 שלומדת להכיר את הנשיות שלה, לומדת להכיר בנשיות שלה, לומדת מה הכוח של הנשיות שלה, לומדת כמה, איך מתי..... בקבוצת הווטסאפ של הסדנה 'עד החתונה' בה השתתפה היא כתבה לפני שבועיים: "היום אני מרשה לעצמי להיות אישה: אני משפילה מבט, מרשה לעצמי להיות נבוכה, לחייך, לבקש עזרה.
אני כבר לא מתווכחת, צועקת, מנסה להוכיח שאני חזקה או צודקת. אין לי רצון או צורך להוכיח להם שאני גבר כמוהם או טובה מהם. אני לא, אני אישה. בעבר הייתי מנסה להוכיח למפקד שלי שאני צודקת. היום אני פשוט אומרת לו "אני צריכה את העזרה שלך" (שזה לפרוש בעיות שלא באמת קיימות), "מילה שלך והכל מסתדר, זה משהו שרק אתה יכול לעשות כמו שצריך" (מדליה שגורמת לגבר להרגיש גבר אלפא). בטלפון אחד הוא סידר לי הכל. בשיחת משוב הוא כתב לי 'יש לך את החיוך הכי מקסים בצה"ל, משהו שכל מפקד טוב צריך שיהיה לו'".

מיכל, אגב, תתחתן בספטמבר הקרוב.


תסכימו איתי נשים שאין כמו גבר שמחובר לאנרגיה הגברית הטהורה, לג'נטלמניות הישראלית ( שזה קצת כמו אביר: גם מחוספס וגם יודע להעריך נשיות, לגונן, לטפח להעצים). אלא שלשם כך כדאי לך להיות ליידי ישראלית.  ומהו חיזור של ליידי ישראלית?
אלה הדברים:
1. חלקי מדליות
2. הביאי מסתורין
3. פירשי בפניו בעיות
4. הפילי מטפחות
5. הביאי גינונים נשיים

ולסיום, עונת החתונות התחילה אצלנו, אז "בקרוב אצלכם"
.

 

שלכם באהבה
יעל לב-אור


אהבתם? השכלתם? ליחצו לייק או שתפו עם חברים!

 

 
 
האם כבר קראתם את "המדריך לדייטים מוצלחים" שלנו?

אם לא - הורידו אותו עכשיו, זה בחינם!
 
  טלפון ליצירת קשר: 058-5350535 כל הזכויות שמורות - הכל יחסים 2009-2021