דף הבית >> בלוג ומאמרים >> מאמרים בתחום חיפוש בן/בת זוג >> חיזור בחדר הכושר
 



 
 

איך אפשר למצוא זוגיות בין המכשירים ובניית השרירים?

מאת: יעל לב-אור(*)

בשלב החיזור אנשים משקיעים הרבה תשומת לב, זמן ומאמץ במראה החיצוני שלהם ולכן חדר-הכושר הוא המקום האידיאלי למצוא נשים וגברים המחפשים זוגיות. אנשים אלו נמצאים בשלב ה"חיזור" של חייהם.  האוכלוסייה בחדר כושר מאד מגוונת עם חתך גילאים רחב ועם חתך מקצועי ותרבותי מגוון. מכאן ניתן להסיק שחדר כושר הוא אחד המקומות בעלי פוטנציאל גבוה ביותר להכיר בן או בת זוג. יחד עם זאת, רבים מתלוננים על קושי להכיר את בן או בת הזוג בחדר-הכושר וטוענים עוד כי קשה למדי לממש את פוטנציאל ההיכרות האדיר שטמון בו. 
מדוע אנשים מתקשים ל"חזר" בחדרי הכושר? וחשוב יותר, כיצד ממשים פוטנציאל זה ויוצרים הזדמנויות להיכרות?

הכירו את סיגלית, בחורה בת 34, עורכת דין במקצועה ועדיין רווקה. לסיגלית יש פנים נאות וגזרה לא רעה בכלל. למעשה, היא ניראת די טוב, ואפילו די הולך לה עם בני המין השני. סיגלית התחילה להתאמן לפני כחצי שנה בחדר כושר. לפני כחודש, התחלף מנהל המועדון והגיע בחור חדש ומקסים, שרון, מדריך כושר בנוי לתלפיות, עם קוביות מסותתות בבטן ושרירים כ"כ מחוטבים שממש אפשר לספור אותם, ובנוסף - גם בצד ה'לא גופני' יש עליו: לשרון יש גם תואר שני, עבר צבאי קרבי ובנוסף, הוא גם בתפקיד ניהולי - בדיוק כמו החלום של סיגלית... נראה לה שהיא מוצאת חן בעיניו, כי בכל פעם שהיא מגיעה לחדר כושר הוא מתפנה אליה ומדבר איתה באריכות. בכל אופן, בזכותו היא הגיעה בחודש האחרון 4 פעמים בשבוע כדי להתאמן (לא סתם אומרים שלהתאהב זה מרזה). השבוע היא החליטה להתחיל לפלרטט איתו ולהצעיד את היחסים שלהם אל מחוץ לחדר הכושר. אבל בכל פעם שהיא הגיעה לחדר כושר היא מצאה אותו מדבר עם סיוון, שהיא חתיכה מהממת (שיודעת את זה) שמגיעה עם חולצות בטן, חזה שופע וישבן עגלגל ושרירי. ואם לא מספיק שהיא ניראת כמו דוגמנית, יש לה חיוך כובש.
כשסיגלית רואה את שרון 'נמס' למראה של סיוון, מתחנף ומתחנחן בנוכחותה, זה מוריד לה את החשק להתקרב אליו. אז היא קצת יותר קרירה אליו. הוא, מצידו, אומנם משתדל להיות נחמד כמו קודם, אבל התוכנית שלה להצעיד את היחסים ביניהם - נגנזה.

אז מדוע קשה לממש את הפוטנציאל החיזור בחדרי–הכושר?

הסיבה המרכזית טמונה בדימוי הגוף שכמובן מקרין על הדימוי העצמי הזוגי.
בכל חדר כושר ישנן כמה סיווניות שהן חתיכות– מהממות שיודעות את זה ומסתובבות עם גופיות ספורט קצרות ומכנסיים צמודים המבליטים את נתוני הגוף שבהן נתברכו. הן בולטות מאד בשטח ומושכות תשומת לב, לידן גם נשים/בחורות שנראות טוב ועם גזרה לא רעה, כמו סיגלית, מרגישות "שמנות" (רוב הנשים, ללא קשר למראה שלהם, מרגישות "מידי פעם" שמנות). החתיכות האלו, שמושכות המון תשומת לב, יוצרות תחושה כאילו כל הנשים המגיעות לחדרי הכושר הן מהממות ורק אני לא, אז ליד כל החתיכות המהממות הללו, מי ירצה להסתכל עלי?!
גם גברים שמפתחים את גופם, כמו שרון, לא פעם מפגינים את יכולותיהם במטרה ש"כולם יראו". לידם גם הגברים הנאים, שנראים ממש טוב, מרגישים לא מספיק שריריים, לא מספיק גבריים.

אחד הדברים המרכזיים שגורם לאנשים "לזקוף קומתם" ולפזר "אבקני –חיזור" הוא כשהם במראה "הכי טוב" שלהם: לבוש מחמיא, שיער מושקע, בשמים, איפור... ולמרות האופנה המפותחת של בגדי-הספורט, רוב האנשים לא מרגישים במיטבם כשהם בחדר כושר סמוקים ומזיעים.
אז כשאותם נשים וגברים שמגיעים לחדר הכושר מרגישים שהם לא נראים מי יודע מה, שפת הגוף שלהם משתנה, הם מתחילים להיות מרוכזים באימון ובעצמם, ולא מפזרים "אבקני –חיזור" (= חיוכים, מבטים, פלרטוטים...) מסביבם ובכך לא מאפשרים לטבע לעשות את תהליך החיזור שהוא כל-כך טבעי ומתבקש במקומות אלו, בדיוק כמו שקרה לסיגלית. 

ובכל זאת למרות הקשיים הסוביקטיבים הללו לחדר הכושר יש פוטנציאל אדיר להכרויות.

ומהו הפוטנציאל הרב הזה?

מחקרים שנעשו בנושא התאהבות מראים שכשרמת האדרנלין בדם גבוהה אנשים נוטים להתאהב ולהתרשם בחיוב מבני המין השני (וכמובן, מבנות המין השני) יותר מאשר במצב רגיל.  מאחר ובפעילות גופנית רמת האדרנלין עולה הרי שהסיכוי שמישהי/ו ת/ימצא חן בעיננו או שנמצא חן בעיני מישהי/ו אחר/ת בחדר-הכושר - גדל.
ואם אנו עוסקים בחומרים הטבעיים שמשחרר הגוף, כדאי לדעת שבזיעה שלנו מופרש מהגוף חומר שניקרא פירומון שמגביר את המשיכה המינית, כך שאם חשבתם שזיעה היא לא סקסית - אתם טועים...

מחקרים מראים שרק 11% מההתאהבויות הן אהבה במבט ראשון (מכאן האכזבה הגדולה שבאתרי הכרויות)
כלומר, יותר קל להתאהב במישהו/י שנחשפנו אליו או הכרנו אותו בנסיבות שונות. רוב האנשים מפתחים עם הזמן שיגרת אימונים ומתחילים להתאמן במועדים קבועים ולכן הם פוגשים את אותם אנשים שוב ושוב בימים הקבועים שלהם, כך שאם יש מישהו או מישהי שמוצא/ת חן בעינינו בחדר הכושר, סביר להניח שהוא/היא חלפו על פנינו מספר פעמים, עוד לפני ששמנו אליהם לב. ומאחר שאנחנו באים בימים קבועים, יתאפשר לנו לפגוש שוב, באופן טבעי, את זו/ה שמוצא/ת חן בעיננו ולהתחיל תהליך של גישוש וחיזור טבעי שבו המתח המיני נבנה לאט לאט.
ודבר מפתיע נוסף שהתגלה במחקרים על התאהבות, הוא, שגורם מספר אחד להצלחה של קשר הוא לא אחר מאשר קירבה גיאוגרפית. ככל שאנשים גרים קרוב יותר זה לזה, הסיכוי שיתפתח ביניהם קשר גדול (וזה נכון אפילו ברמה שלאנשים שגרים במרחק מספר רחובות אחד מהשנייה יש סיכוי טוב יותר מאשר לאלה שגרים בשני הקצוות של אותה עיר). וסביר להניח שמי שמתאמן באותו חדר כושר איתכם - גר קרוב אליכם...

אז כמו שאתם רואים, הפוטנציאל להיכרויות שטמון בחדר-כושר, הוא הרבה יותר גדול מה שחשבתם. אז כל שעליכם לעשות עכשיו הוא להיות ערים להזדמנויות שסביבכם!

כמה עצות להגדלת הסיכויים:

  1. השקיעו בלבוש (ובמראה שלכם) כשאתם הולכים לחדר כושר
  2. התאמצו והזיעו הרבה, "פזרו" פירומונים.
  3. הקפידו להגיע במועדים קבועים.
  4. הרימו עיניים, חייכו צרו קשר עם האנשים סביבכם: מדריכים ומתאמנים אחרים, "פזרו אבקני- חיזור", אין לדעת איזה אבקן יצמח לפרח.
  5. ותיהנו מכל רגע אימון.  אנשים הרבה יותר אטרקטיביים כשהם נהנים.

 

אימון/חיזור נעים !


(*) הכתבה התפרסמה בעיתון מועדון Go Active

+ שלח משוב
  טלפון ליצירת קשר: 058-5350535 כל הזכויות שמורות - הכל יחסים 2009-2021