דף הבית >> בלוג ומאמרים >> מאמרים בתחום חיפוש בן/בת זוג >> מתי כדאי ללכת לאימון או ייעוץ NLP?
 
    מתי כדאי ללכת לאימון (Coaching) או ייעוץ NLP?

   
מאת: יעל וארי לב-אור

אנשים רבים חושבים שאימון (Coaching) או ייעוץ (NLP) טובים אך ורק למצבים קשים, כשיש בעיות, דילמות או משברים. זאת טעות נפוצה. בעלי עסקים מצליחים ומובילים בעולם מביאים לארגון שלהם מאמנים עסקיים ויועצים. מדוע? הרי הם יכולים ללמד אחרים? מדוע ספורטאי שהוא אלוף עולם זקוק למאמן, הרי הוא הכי טוב בעולם? הם עושים זאת כי זה מה שעושה אותם למובילים ומוצלחים – הם מכירים בכוח של המאמן, הם מכירים את טבע האדם.

'אימון לחיים' (Life Style Coaching) מטרתו לשדרג את החיים, לקחת את המציאות שאנו חיים בה ולהעלות אותה ליגה, לחיות באופקים שלא האמנו שאנו יכולים להגיע אליהם.

NLP (תכנות תת-המודע בעזרת שפה וחושים Neuro Linguistic Programming) הינו התחום של עבודה מול תת-המודע. כדי לעשות שינוי, כדי להתעלות על מה שאנחנו עכשיו ולצעוד לעבר מה שאנחנו רוצים להיות, עלינו לרתום את הכח של תת-המודע. אנשים רבים אומרים שהם רוצים דבר מה, ולא משיגים את זה. אחרים קוראים ספר או עושים סדנה, וזוכים לתובנות מעמיקות. אך לרצות משהו או להבין משהו במודע (באופן קוגניטיבי) פעמים רבות לא עושה את השינוי. העבודה מול תת-המודע פוגשת את מי ש"באמת מנהל את העניינים", והשינוי דרכה הוא הרבה יותר מהיר ואפקטיבי.

אנשים רבים מתפלאים כשאנו מספרים שהלכנו להשתלמות או עשינו אימון זוגי. מתפלאים שזוג כמונו (שהזוגיות שלו טובה, לא רבים, מדברים בכבוד ובשקט אחד לשנייה) הולכים לסדנאות... "אתם! אתם לא צריכים את זה" אלה התגובות שאנחנו רגילים לשמוע. אז אנחנו יודעים שאנחנו יכולים יותר, תמיד אפשר טוב יותר, איכותי יותר, מספק יותר. טבע האדם הוא להתפתח, להשתפר, להתייעל, להשתדרג. זוהי אבולוציה מודעת (Conscious Evolution).

כמו שאלוף העולם מחזיק מאמן כך אנחנו מתייחסים לכל תחומי החיים שלנו, לא רק לתחום המקצועי. אנו רוצים לחיות את החיים ברמה אולימפית ולכן אנחנו לוקחים סדנאות, אימונים, השתלמויות...

אנחנו ממליצים על זה כדרך חיים. 'מאמן לחיים' כדי לשדרג אותם!

 
שלכם באהבה, יעל וארי לב-אור

 
מבט משעשע על הנושא של אימון לזוגיות - בסרט היץ'
וויל סמית' בתפקיד המאמן הזוגי. ניתן כאן לראות את הטריילר לסרט:


 
Bookmark and Share
+ שלח משוב
  טלפון ליצירת קשר: 058-5350535 כל הזכויות שמורות - הכל יחסים 2009-2021