דף הבית >> בלוג ומאמרים >> נתיב העלים (לקוח מסדנת "BEיחד") >> נתיב העלים - נסיך לב אדום

 
נתיב העלים (זוגיות) - נסיך לב אדום



 

נסיך לב-אדום

(מתוך נְתִיב הֶעָלִים)

נסיך לב-אדום עברת כברת דרך ארוכה במסע הזוגיות והנה היום לבך נפתח. הסרת חומות והגנות (שהיו עד כה נחוצות, אך לא עוד...). תהליך התפתחות מרשים המעיד על כוחותיך, יכולותיך וכוונותיך לגבי עצמך.
 
אך עתה יש עליך לנקוט משנה זהירות. עתה לבך חשוף. ההתנהלות עם לב חשוף אינה כהתנהלות עם לב המוגן בחומות. עתה משחשפת בפני עצמך את הפוטנציאל הרגשי, האהבה והרכות הרבה שברשותך עליך להשכיל לנהוג בהם. לבך עתה הוא כ"לב-נסיכים" (בכולנו טמון הפוטנציאל הנסיכי בכל איש ובכל אישה משחר ילדותם, אך לא כולם מטיבים לחשוף פוטנציאל זה), נסיך לב-אדום. אם תביט בקלף תוכל לראות את הרכות והשבריריות של הנסיך, נשי קמעה, מחד גיסא, ומאידך גיסא -- אצילות ונחישות גברית. כך לבך היום: עוצמתי ושברירי. עדיין רואה אתה עצמך כאותו בן-אנוש שליבו מוקף חומות הגנה, עדיין חש אתה בטוח בין חומות אלו, בטוח ל"שחק" עם לבך, אך אנא שים לב, אין ברשותך הגנות אלו יותר. התייחס אל עצמך כאל נסיך, והזן את לבך במזון מלכות.

  מהו מזון מלכות זה?
 
כל אישה שתדע לזהות את הנסיך שבך ותבחר להתייחס ללבך ב"כבוד" הנסיכי הראוי לו.
מאחר שבכל בת-אנוש טמון פוטנציאל נסיכי, כל אחת היא פוטנציאל אפשרי לקשר זוגי (אפילו ילדה בת 4 שנים). אך לא כל פוטנציאל יכול להיות ממומש -- על מנת לממש פוטנציאל זה על גורמים רבים לחבור יחדיו וליצור תשתית אקולוגית מתאימה, לכן בני-האנוש נוטים לחשוב שקיימת עבורם "האחת והיחידה" או "האחד והיחיד" שכן הסיכויים שכל הגורמים יחברו יחדיו אינם גבוהים, ומכאן הטעות הרווחת. לעיתים מוצאים האנושיים את בחיר/ת ליבם רק לאחר תקופת היכרות ממושכת, שכן בזמנים קודמים (של היכרות) הגורמים למימוש הפוטנציאל לא היו מתאימים. ככל שבן-האנוש יעדן הליכותיו (בתהליך התפתחות אישי) כך הוא מגדיל את התשתית האקולוגית לממוש הפוטנציאל והוא עשוי למצוא עצמו מזהה פוטנציאלים נשיים/גבריים רבים מבעבר. מטבע הדברים פתיחות, רכות, מוכנות... הם גורמים קטליזאטוריים במימוש הפוטנציאל.

בדרכך עשוי אתה לפגוש נשים רבות שמידותיהן טובות ורבות אך מאחר והתשתית האקולוגית לא תהיה מתאימה הן לא יזהו את הפוטנציאל הנסיכי שבך (וההפך). בדיוק כשם שלכל אחד/אחת מבני האנוש היכולת להתחבר למהויות גבוהות (והן זמינות תמיד) אך לא כל אחד פיתח את הרגישויות המתאימות המאפשרות זאת, כך גם לגבי הפוטנציאל הנסיכי, לא כל אחת מסוגלת לזהות את הפוטנציאל הנסיכי שבך (ללא קשר למידותיך ולמידותיה) אם בגלל שהערוצים שלה לא מכוילים לערוצים שלך, אם בגלל שרמת העידון שלכם שונה ואם בשל אין-סוף סיבות נוספות...
 

לכשתמצא את בת-האנוש שתדע לזהות את הפוטנציאל הנסיכי שטמון בך ואתה תזהה את שלה תרגיש את טעמו של החופש, תוכל להגביה עוף, לפגוש רקיעים שלא הכרת קודם לכן, ועם זאת תרצה להישאר בקן!!! התחושה שתצטרף אליך תהיה של זכות, תרגיש את הזכות הגדולה שנפלה בחלקך, את הרצון העז להיות, כן, פשוט לחוות כל רגע ורגע עד תום, ל ה י ו ת. בנוסף, תרגיש משמעותי וחשוב, שכן, עבורה תהיה אתה זה שזיהה את הפוטנציאל הנסיכי שבה, זה שנתן את האישור לקיומו, את האפשרות לנסוק ולחזור לקרקע בטוחה ויציבה. לכך תצטרף תחושת אחריות. אחריות זו תלחיץ אותך בתחילה, המושגים מחויבות ואחריות יתמזגו בניהם ויטעו אותך, אך תוך זמן קצר ההבדל בניהם יהיה ברור. תחושת זכות ואחריות אינה זהה כלל וכלל לתחושת מחויבות!
תחושת מחויבות מתעוררת כשאתה בוחר (לבחירה זו מניעים רבים) להישאר בקן שממנו אינך יכול להגביה עוף, תחושת האחריות מתעוררת כשאתה בוחר להישאר מקן שיכול אתה לעוף ממנו.. כשתכיר את בת האנוש שתהיה ראויה לך ואתה תהיה ראוי לה הקן שתבנו לשניכם יהיה מסוג שניתן להגביה עוף ממנו, והאינסטינקט הטבעי שיתעורר בשניכם הוא להגן עליו, להישאר בו. תחוו את הזכות והאחריות שבמיזוג.

איך תדע לזהות?
 
פשוט תדע, כשם שדבורה מזהה את הפרח... לא יהיו לך ספקות, אתה תדע. אך חשוב, שתשמור עתה על לבך, שכן אתה בעיצומו של תהליך של הגדרת גבולות שיגדירו מי יכול/יוכל להיכנס בשעריך ומי לא (הגדרת גבולות, לא בניית חומות מהם אין יוצא ואין בא), הם עדיין לא מוגדרים, לכן הצעתי אליך:
 
היה זהיר אך אל תפחד
היה פתוח אך לא פרוץ
היה אצילי אך לא מתנשא
היה גאה אך לא יהיר
תבחר ותבחר
היה נאמן לעצמך...

 
שלך

 

המשך לקרוא על נתיב העלים - מלכה לב-אדום



+ שלח משוב
  טלפון ליצירת קשר: 058-5350535 כל הזכויות שמורות - הכל יחסים 2009-2021