דף הבית >> בלוג ומאמרים >> נתיב העלים (לקוח מסדנת "BEיחד") >> נתיב העלים - מלכה לב אדום

 


 
 

מלכה לב-אדום

(מתוך נְתִיב הֶעָלִים)


עברת כברת דרך ארוכה במסע הזוגיות והנה היום לבך נפתח. הסרת חומות והגנות (שהיו עד כה נחוצות, אך לא עוד...). תהליך התפתחות מרשים המעיד על כוחותייך, יכולותייך, וכוונותייך לגבי עצמך.
 
אך עתה יש עליך לנקוט משנה זהירות. לבך עתה חשוף. ההתנהלות עם לב חשוף אינה כהתנהלות עם לב המוגן בחומות. עתה משחשפת בפני עצמך את הפוטנציאל הרגשי, האהבה והרכות הרבה שברשותך, עליך להשכיל לנהוג בהם. לבך עתה הוא כ"לב-מלכות" (בכולנו טמון הפוטנציאל המלכותי, בכל איש ובכל אישה משחר ילדותנו, אך לא כולם מטיבים לחשוף פוטנציאל זה), מלכה לב-אדום. אם תביטי בקלף תוכלי לראות את הרכות והשבריריות של המלכה, נשית מחד גיסא ומאידך גיסא – אצילות ונחישות גברית. כך לבך היום: עוצמתי ושברירי. עדיין רואה את את עצמך כאותה בת-אנוש שליבה מוקף חומות הגנה. עדיין חשה בטוחה בין חומות אלו, בטוחה ל"שחק" עם לבך, אך אנא שימי לב, אין ברשותך הגנות אלו יותר. התייחסי אל עצמך כאל מלכה, והזיני לבך במזון מלכות.

 
מהו מזון מלכות זה?
 
כל גבר שיידע לזהות את המלכה שבך וייבחר להתייחס ללבך ב"כבוד המלכותי" הראוי לו.
מאחר שבכל בן אנוש טמון פוטנציאל מלכותי, כל אחד הוא פוטנציאל אפשרי לקשר זוגי (אפילו ילד בן 4 שנים...). אך לא כל פוטנציאל יכול להיות ממומש -- על מנת לממש פוטנציאל זה על גורמים רבים לחבור יחדיו וליצור תשתית אקולוגית מתאימה, לכן בני-האנוש נוטים לחשוב שקיימת עבורם "האחת והיחידה" או "האחד והיחיד", שכן הסיכויים שכל הגורמים יחברו יחדיו אינם גבוהים, ומכאן הטעות הרווחת. לעיתים מוצאים האנושיים את בחיר/ת ליבם רק לאחר תקופת היכרות ממושכת, שכן בזמנים קודמים (של היכרות) הגורמים למימוש הפוטנציאל לא היו מתאימים. ככל שבן/בת-האנוש יעדנו הליכותיהם (בתהליך ההתפתחות האישי) כך מגדילים/ות הן/הם את התשתית האקולוגית למימוש הפוטנציאל והם/ן עשויים/ות למצוא עצמם מזהות/ים פוטנציאלים נשיים/גבריים רבים מבעבר. מטבע הדברים פתיחות, רכות, מוכנות... הם גורמים קטליזאטורים במימוש הפוטנציאל.

 
בדרכך את עשויה לפגוש גברים רבים שמידותיהם טובות ורבות אך מאחר והתשתית האקולוגית לא תהיה מתאימה הם לא יזהו את הפוטנציאל המלכותי שבך (וההפך). בדיוק כשם שלכל אחד/אחת מבני האנוש היכולת להתחבר למהויות גבוהות (והן זמינות תמיד) אך לא כל אחד פיתח את הרגישויות המתאימות המאפשרות זאת, כך גם לגבי הפוטנציאל המלכותי, לא כל אחד מסוגל לזהות את הפוטנציאל המלכותי שבכן (ללא קשר למידותיכן ולמידותיו) אם בגלל שהערוצים שלו לא מכוילים לערוצים שלכן, אם בגלל שרמת העידון שלכן שונה ואם בשל אין-סוף סיבות נוספות...
 

לכשתמצאי את בן-האנוש שיידע לזהות את הפוטנציאל המלכותי שטמון בך ואת תזהי את שלו תרגישי את טעמו של החופש, תוכלי להגביה עוף, לפגוש רקיעים שלא הכרת קודם לכן, ועם זאת תרצי להישאר בקן!!! התחושה שתצטרף לכך תהיה של זכות, תרגישי את הזכות הגדולה שנפלה בחלקך, את הרצון העז להיות. כן, פשוט לחוות כל רגע ורגע עד תום, ללההיהותת. בנוסף, תרגישי משמעותיות וחשובה, שכן, עבורו תהיי את זו שזיהתה את הפוטנציאל הנסיכי שבו (וההפך), זו שנתנה את האישור לקיומו, את האפשרות לנסוק ולחזור לקרקע בטוחה ויציבה. לכך תצטרף תחושת אחריות. אחריות זו לעיתים מלחיצה בתחילה (ובשלב זה רבים בורחים). המושגים "מחויבות" ו"אחריות" יתמזגו בניהם ויטעו, אך תוך זמן קצר ההבדל בניהם יהיה ברור. תחושת זכות ואחריות אינה זהה כלל וכלל לתחושת מחויבות!
תחושת מחויבות מתעוררת כשאת בוחרת (לבחירה זו מניעים רבים) להישאר בקן שממנו אינך יכולה להגביה עוף.
תחושת האחריות מתעוררת כשאת בוחרת להישאר בקן שממנו יכולה את לעוף.
כשתכירי את בן האנוש שיהיה ראוי לך ואת תהיי ראויה לו הקן שתבנו לשניכם יהיה מסוג שניתן להגביה עוף ממנו, והאינסטינקט הטבעי שיתעורר בשניכם הוא להגן עליו, להישאר בו. תחוו את הזכות והאחריות שבמיזוג.
 

 איך תדעי לזהות?
 
פשוט תדעי! כשם שדבורה מזהה את הפרח... לא יהיו לך ספקות. תדעי !!!
אך זיכרי, חשוב שתשמרי עתה על לבך, שכן את בעיצומו של תהליך של הגדרת גבולות שיגדירו מי יוכל להיכנס בשערייך ומי לא (הגדרת גבולות, לא בניית חומות מהם אין יוצא ואין בא). גבולות אלה עדיין לא מוגדרים.
 
 מכאן אנו ממליצים:
 
היי זהירה אך אל תפחדי
היי פתוחה אך לא פרוצה
היו אצילית אך לא מתנשאת
היה גאה אך לא יהירה
ביחרי ותבחרי
היי נאמנה לעצמך...

 
שלך...

 המשך לקרוא על נתיב העלים - נסיך לב-אדום

+ שלח משוב
  טלפון ליצירת קשר: 058-5350535 כל הזכויות שמורות - הכל יחסים 2009-2021